Thursday, May 21, 2015

610; Nasi utk Burung

Bismillah.


Biasa kalau tak ada adik & abang kat rumah, aku masak nasi 2 stgh pot je untuk 5 orang. Itu pun selalu tak habis.

Cik lah ajar, lain kali kalau nasi tak habis, besok pagi bagi burung makan. Jangan membazir. 

Nanti adalah sahamnya tu. 

Sekarang ni, bila dinner aku selalu cakap kat family, "Habiskan nasi tu, sikit je lagi.". Nanti diorang cakap, "Bagi burung."

Rezeki kau, burung. Untung orang dalam rumah ni pemurah mcm tu sekali. 

Dalam gambar:
Burung makan nasi dalam bekas kaca hijau. Riuh betul kalau makan. 



No comments: